آموزش محیط زیست
الهام کوهی؛ حسین میبودی؛ مصطفی طالشی؛ الهه کوهی
دوره 2، شماره 5 ، آبان 1392، ، صفحه 19-30
چکیده
پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش رسانههای ارتباط جمعی در توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری پایدار در شهرستان آمل انجام گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط کارشناسان و متخصصین مربوطه مورد ﺗﺄیید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه بر اساس آزمون کرونباخ با ضریب 74/0تعیین اعتبار گردید. تجزیه و تحلیل داده ...
بیشتر
پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش رسانههای ارتباط جمعی در توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری پایدار در شهرستان آمل انجام گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط کارشناسان و متخصصین مربوطه مورد ﺗﺄیید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه بر اساس آزمون کرونباخ با ضریب 74/0تعیین اعتبار گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آماره توصیفی (فراوانی،درصد خالص و..)، آماره استنباطی (آزمون t تک نمونهای) و نیز نرمافزار SPSS انجام شد. یافته ها حاکی از آن بودکه (بین میزان دسترسی به رسانه های جمعی، اثرگذاری فرهنگی ،تبلیغات رسانه ای و دسترسی به امکانات رفاهی (سمعی وبصری) رابطه وجود دارد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که در منطقه مورد مطالعه با توجه به برداشتهای میدانی توزیع شده بین گردشگران، رسانههای جمعی نقش اثرگذاری را در معرفی، توسعه و پیشرفت گردشگری پایدار آن منطقه داشتند.
آموزش محیط زیست
حسین میبودی؛ بابک امیدوار؛ اشرف السادات عنایتی؛ سحر رشیدی
دوره 1، شماره 4 ، تیر 1392، ، صفحه 11-19
چکیده
در این پژوهش سعی شده به شکل میدانی و با رویکرد توصیفی- تحلیلی و بر مبنای پرسشنامه، میزان ارتباط آگاهیهای محیط زیستی دانشآموزان ابتدایی در مدارس سبز و سنتی را بر اساس تفاوتهای تحصیلات پدر و مادر نمایان سازد. جامعه آماری این پژوهش را دانشآموزان ابتدایی مدارس سبز و سنتی شهر تهران تشکیل میدهند. امتیازدهی به پاسخها در بخش آگاهی ...
بیشتر
در این پژوهش سعی شده به شکل میدانی و با رویکرد توصیفی- تحلیلی و بر مبنای پرسشنامه، میزان ارتباط آگاهیهای محیط زیستی دانشآموزان ابتدایی در مدارس سبز و سنتی را بر اساس تفاوتهای تحصیلات پدر و مادر نمایان سازد. جامعه آماری این پژوهش را دانشآموزان ابتدایی مدارس سبز و سنتی شهر تهران تشکیل میدهند. امتیازدهی به پاسخها در بخش آگاهی برحسب تعداد پاسخهای صحیح به سؤالات است. دادهها بعد از کدگذاری با نرم افزار SPSS و آزمونهای مناسب آماری تجزیه و تحلیل شد. نتایج این پژوهش نشان داد که در مدارس سبز به طور متوسط درصد فراوانی پاسخگویان به سؤالات آگاهیهای محیط زیستی بیشتر از مدارس سنتی بوده است. همچنین با توجه به بررسی همبستگی میان تحصیلات پدر و مادر و میزان آگاهی در مورد مسائل محیط زیستی، مشاهده شد که هیچگونه ارتباط معناداری میان تحصیلات پدر و مادر و میزان آگاهی با مسائل محیط زیستی در مدارس وجود ندارد.
آموزش محیط زیست
حسین میبودی؛ حسن کریم زادگان
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، ، صفحه 25-33
چکیده
پیشرفت روزافزون جوامع، معنای مشارکت را به تمامی عرصههای زندگی اجتماعی بسط داده است. در این پژوهش سعی شده به شکل میدانی و با رویکرد توصیفی– تحلیلی و بر مبنای پرسشنامه، ضمن روشن ساختن اهمیت مشارکت سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در عرصه آموزش محیط زیست کشور، میزان موفقیت این سازمانها را در تحقق این امر نمایان سازد. جامعه ...
بیشتر
پیشرفت روزافزون جوامع، معنای مشارکت را به تمامی عرصههای زندگی اجتماعی بسط داده است. در این پژوهش سعی شده به شکل میدانی و با رویکرد توصیفی– تحلیلی و بر مبنای پرسشنامه، ضمن روشن ساختن اهمیت مشارکت سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در عرصه آموزش محیط زیست کشور، میزان موفقیت این سازمانها را در تحقق این امر نمایان سازد. جامعه آماری این پژوهش را اعضای سازمانهای غیردولتی زیست محیطی، مسئولان سازمانهای غیردولتی زیست محیطی و نیز افراد صاحب نظر شهر مشهد تشکیل میدهند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS استفاده شده است و دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شدند. در مجموع نتیجهگیری گردید که این سازمانها بخش مهمی از بدنه سازمان حفاظت محیط زیست در امر آموزش محیط زیست هستند و به منظور بهره گیری بهتر از توان سازمانهای غیردولتی به منظور پیش برد آموزش محیط زیست در سطح کشور، لازم است نگاه به آموزش محیط زیست همراه با برنامه ریزی صحیح در سطح کلان اجرایی و قانونی صورت گیرد.